Bericht uit groep 4

25-09-2020

Op maandag hadden we een leuke dramales over voeding van juf Yngvi.

Dinsdag hebben we een aantal lessen buiten in het zonnetje gedaan en zijn we gaan picknicken tijdens de lunch. Ook zijn we buiten op zoek gegaan naar tafelsommen. Wat een creativiteit kwam er los en wat is het leuk om op deze manier te leren.
Voor IPC gingen de kinderen in groepjes aan de slag met het proeven en herkennen van verschillende smaken. Ook hebben we geleerd wat smaakpapillen zijn en hoe deze werken.

Op woensdag startten we de dag met “lezen op je gemakje”, de kinderen mochten lekker lezen in hun boek op een plek waar zij zich op hun gemak voelen.

Donderdag deden we een IPC les over onze tanden en kiezen. We hebben met behulp van spiegeltjes naar ons eigen gebit gekeken. We hebben geleerd wat voor soort tanden we hebben en waar deze voor dienen.

Vrijdag gingen we met IPC vruchten uit tropische landen proeven. De kinderen proefden van de banaan, de mandarijn en van een kiwi gold. Deze vruchten waren voor de meeste kinderen wel bekend en vonden de meeste kinderen ook erg lekker. Ook proefden we een olijf, een stukje van een vijg en van een cactusvijg. Deze vruchten waren voor veel kinderen nieuw! Het was dus ook best spannend om deze vruchten voor het eerst te proeven!

20200924_140816 (1) 20200924_140816 (1)
lezen lezen
lunch lunch