De boerderij in groep 1 - 2 B

18-09-2020

Deze week brachten wij een bezoek aan de boerderij van Kaatee aan het Maalwater. Wat was dat indrukwekkend en wat waren er veel koeien! Wel 114 en zoveel melk als elke koe per dag geeft; wel 40 pakken melk. De kinderen hadden het allemaal goed onthouden. Boer Piet heeft ons heel veel laten zien en de kinderen hingen aan zijn lippen. Juf Jorien werd bijna opgegeten door de stier. Hij likte met zijn grote tong aan haar hand. Best wel griezelig. De kinderen vonden de kalfjes wel heel erg lief. Sommigen durfden een kalfje te laten sabbelen aan hun hand. Dat voelde heel zacht en slijmerig!

Op school hebben we een stal op de gang gemaakt. Daar verzorgen we de knuffeldieren en rijden we op de trekkers. Ook doen we boodschappen in de boerderijwinkel. In de klas zijn we aan het knutselen, schilderen.

Vrijdag hadden we een proeverij van melkprodukten met een blinddoek voor. Best spannend, maar ook erg lekker. De melk hadden we van boer Piet meegekregen. De lekkerste melk die er bestaat. Mmmmm…..

op de boerderij op de boerderij
de dieren verzorgen de dieren verzorgen
een koe schilderen een koe schilderen