De week van groep 7

04-09-2020

Deze week in groep 7

Afgelopen dinsdag hebben de kinderen aan elkaar een Kanjeropdracht of oefening gepresenteerd. Zo hebben we met elkaar de gouden weken afgesloten.

De meester en juffen gaven afgelopen woensdag een voorstelling op het onderbouwplein. Zij speelden een stuk na uit het kinderboek ‘Spaghetti van Menetti’. Dit was de kickoff van het schoolthema ‘voeding’. Het thema staat in het teken van alles wat met voeding te maken heeft. Waar komt het vandaan, verpakkingen bekijken, eten bereiden, samen eten, onderzoek doen, een restaurant, de winkel, de boerderij, wat is gezond eten en drinken, water drinken, duurzaamheid en nog veel meer! Het kan zijn dat we ook op locatie (excursie, of op school) in groepjes onderzoek willen gaan doen. Het zou fijn zijn als er dan ouders zijn die ons dan (Coronaproof!) willen helpen. Mocht het zover zijn , sturen we hierover een Parro-bericht.

De komende week zal er een bericht uitgaan over de kennismakingsgesprekken (ouder-kind). Deze zullen in principe via Teams (online) gevoerd worden. Iedereen kan zich inschrijven voor de gesprekken. Op maandag en dinsdag zullen de gesprekken zijn met meester Bram. Op donderdag en vrijdag met juf Helga. Op woensdagmiddag kan dit met beide leerkrachten. Hoe dit precies werkt en wanneer u zich kunt inschrijven volgt nog.

De eerste week van Taakspel zit erop! Wat hebben ze het goed gedaan! Vrijdag hebben alle kinderen een knuffel meegenomen naar school als beloning. Deze mocht als mascotte op de hoek van hun tafel staan!

Aankomende week gaat groep 8 op schoolkamp. Juf Helga zal ook met groep 8 meegaan, meester Bram is er aankomende week extra op donderdag en vrijdag.