De tweede week in groep 7.

28-08-2020

Nieuws uit groep 7:

De afgelopen week zijn we weer met de Gouden weken van de kanjertraining verder gegaan. Er is in 2 groepen geoefend met oefeningen die we aankomende maandag gaan presenteren aan de andere groepen.

We zijn deze week ook gestart met Taakspel. Taakspel is een ’spel’ waarbij de kinderen hun werkhouding leren verbeteren. We spelen taakspel voorlopig elke dag 1 keer. Aan het eind van de week kunnen de kinderen een leuke activiteit met de groep ’verdienen’.

Woensdag is er voor het eerst een huiswerkblad meegegaan. Dit is om alvast te wennen aan het huiswerk dat ze straks op de middelbare school krijgen. Dit keer is het een leuke rebus over topografie. Ze krijgen een week de tijd om het te maken en in te leveren. Dit zal wekelijks op de woensdag zijn.

Op maandag en vrijdag is er gym. Het is de bedoeling dat de kinderen gym-spullen en een fiets bij zich hebben. Als ze niet op de fiets zijn en/of gym-spullen bij zich hebben kunnen ze om veiligheidsredenen niet mee naar de gym. Zij zullen dan op school blijven.

Ziek is ziek maar.......Kinderen die thuis zijn met milde klachten hebben de mogelijkheid om thuis verder werken op Snappet. Zij kunnen inloggen en kijken welke lessen zijn doorgestuurd. Ook kunnen zij evt. werken aan eigen leerdoelen en werkpakketten. Inloggegevens zijn, indien nodig, op te vragen bij meester Bram of juf Helga. Het is niet verplicht maar, wel mogelijk.

Volgende week:

- dinsdag: Presentaties van de ’Gouden weken’.

- woensdag : Start thema ’voeding’ (IPC)