De week van groep 5/6

26-08-2020

Vorige week moesten we nog een beetje wennen: vermoeide gezichten, soms een traantje, blik verlangend naar buiten. Deze week zitten we er alweer lekker in. De kinderen weten waar alles hangt, staat en ligt en wat er van hen wordt verwacht.
Groep 5 is bijvoorbeeld begonnen met de tafel van 6. Al bewegend maken we hiermee kennis en vervolgens oefenen, oefenen en nog eens oefenen. In groep 6 lezen we het verhaal van Tijn en het piratengeheim. We flitsen er op los en lezen woorden waarbij we zelf de meester of juf mogen zijn.

Ook zijn er al een paar kinderen een paar dagen snotterig thuis gebleven. Ziek is ziek en dan word je lekker vertroeteld in een warm bed met gezonde hapjes en drankjes. Als een kind vanwege de coronavoorschriften thuis moet blijven, dan kan er thuis ’gewoon’ worden doorgewerkt. Hiervoor is het wachtwoord van Snappet nodig. Misschien weet uw kind dat uit zijn/haar hoofd. Zo niet, dan kunt u het even aan de groepsleerkracht vragen.

Tot de volgende keer.