Nieuws uit groep 5/6

De eerste week zit er alweer op. Nieuwe juffen, nieuwe plek in de klas, dingen die op een andere plaats liggen, nieuwe sommen.... Kortom, het is weer even wennen, maar wat is het leuk!!
Eén van de gaafste nieuwe dingen zijn de chrome books. Het opstarten is soms nog lastig, maar als dat gelukt is dan werkt het fantastisch. Naast Snappet kun je op een chrome book nog veel meer. Daar gaan we het komende jaar volop gebruik van maken.
In de klas besteden we deze week veel aandacht aan de kanjertraining. Onbekend maakt onbemind, dus we doen allerlei oefeningen om elkaar (nog) beter te leren kennen. We herhalen de afspraken van de smileys, de kanjerposter, de petten en de motor/benzine.
Deze week zijn we ook gestart met het herhalen van de tafels van vermenigvuldiging. Bij veel kinderen is deze kennis weggezakt, dus we zijn ’tafelkilometers’ aan het maken.
Mad Science is in de klas geweest. We hebben geleerd dat je een ballon kunt opblazen zonder je mond of een ballonnenpomp te gebruiken.
Na deze drukke week gaan we in het weekend lekker bijkomen. Volgende week maandag gaan we gymmen dus de kinderen moeten hun gymkleding + fiets meenemen.

Tot de volgende keer.

start-schooljaar start-schooljaar