Start schooljaar

14-08-2020

Nog even en het is weer zover! Het schooljaar kan weer beginnen! We hopen dat u heeft genoten van de vakantie en dat iedereen weer zin heeft in het nieuwe schooljaar. Wij in ieder geval wel!

Helaas starten we wel nog met een aantal beperkende maatregelen. We hopen dat u deze doorneemt en dat we kunnen rekenen op uw begrip en medewerking.

In de school hoeven kinderen geen afstand van elkaar te houden. Alle volwassenen houden wel onderling afstand.

Bent u op vakantie geweest naar een land dat een oranje reisadvies heeft? (Op het moment van terugkomst) U dient dan 2 weken in thuisquarantaine te blijven. Kinderen tot en met 12 jaar hoeven niet in quarantaine. U kunt de kinderen dan echter niet zelf naar school brengen.

Kinderen in groep 1 en 2 mogen met een enkelvoudige neusverkoudheid naar school komen. Bij meerdere klachten blijven zij thuis. Vanaf groep 3 blijven kinderen met klachten thuis. Vanaf groep 3 zou een kind eventueel digitaal met de klas kunnen meekijken om de les te volgen.

Bij een ziekmelding vragen we standaard of u op vakantie bent geweest naar een land met oranje reisadvies, of u in contact bent geweest met iemand met Corona en of u, of iemand in uw huishouden, klachten heeft die gerelateerd zijn aan Corona.

We hebben ervoor gekozen om de kinderen buiten op te wachten, zoals ook voor de vakantie al het geval was. Dat betekent dat ouders nog niet met de kinderen mee naar binnen gaan. U dient op het schoolplein afstand van elkaar te houden. Op het onderbouwplein vragen we u weer achter de lijnen te blijven en anderhalve meter afstand van elkaar te houden. Alle volwassenen in de school dienen afstand te houden en dit kunnen we, met ouders in de school, niet realiseren.

Met kinderen die deze week nieuw op school beginnen, kan er maandag, als dit voor het kind helpend is, 1 ouder mee naar binnen om het kind gerust te stellen.

Oudergesprekken voeren we zoveel als mogelijk digitaal of telefonisch. Wanneer het echt noodzakelijk is, kan een gesprek in school plaatsvinden, uiteraard op afstand.

Kinderen mogen hun verjaardag op school weer vieren. Een traktatie is natuurlijk niet nodig. Wanneer een kind wil trakteren, dient dit een voorverpakte traktatie te zijn.  (Dus niet thuis verpakt.) De kinderen mogen weer de klassen rond met hun kaart.

De kinderen gaan weer gymmen in de gymzaal. (De eerste schooldag zal nog niet gegymd worden.)

We vragen u om uw kind thuis op hoofdluis te organiseren en bij eventuele neten of luis dit bij de leerkracht te melden. Zij kunnen dit via een parro bericht aan de groep melden.

We hebben er weer zin in! Toch weten we dat het ook best spannend zal worden om dagelijks een leerkracht voor de klas van uw kind te krijgen, ook wij moeten met milde klachten thuis blijven…

We proberen altijd te zoeken naar een oplossing. In het uiterste geval kunnen we de kinderen helaas niet op school ontvangen en vragen we uw kind thuis te houden. We hopen dat u weet dat we dit alleen doen als we echt geen andere passende oplossing zien.

We gaan voor een goed schooljaar! Tot maandag!

school-3518726_1920 school-3518726_1920