Deze week in groep 3

29-05-2020

Deze week zijn we weer verder gegaan met de halve klassen. Blijft nog wel een beetje raar hoor, met zo weinig kinderen. Aangezien de kinderen niet iedereen uit hun klas zien op school, mochten ze een brief versturen naar iemand die niet op dezelfde dag naar school ging. Daar kwamen hele mooie en leuke brieven uit. De kinderen die deze post ontvingen waren helemaal blij!

Voor Veilig Leren Lezen hebben we deze week kern 9 afgerond, waardoor we vooral alle categorieën hebben herhaald. Ook waren de kinderen bezig met begrijpend lezen. Bij het rekenen gingen we weer verder met het rekenen met geld: hoeveel krijg je terug als je bijvoorbeeld met een briefje van 10 betaalt en met welke briefjes en muntjes krijg je dat dan terug? Daarnaast oefenden kinderen met het invullen van tabellen.

De kinderen hebben natuurlijk weer thuiswerk meegekregen in hun ‘heen-en-weer’-tas. Fijn om te zien dat veel kinderen dit weer gemaakt terugnemen naar school!

Alvast een heel fijn Pinksterweekend gewenst!

D80FFB2B-7D1B-4380-A260-61756E6DD392 D80FFB2B-7D1B-4380-A260-61756E6DD392