Gedichtenwedstrijd 75 jaar vrijheid

Bibliotheek Heiloo

In 2020 herdenken we, ook in Heiloo, het beëindigen van de Tweede Wereldoorlog, 75 jaar geleden. We vieren dat we sindsdien weer in vrijheid leven, in het besef dat we samen verantwoordelijk zijn om vrijheid door te geven.

Samen met dichter en kinderboekenschrijfster Margreet Schouwenaar heeft Bibliotheek Heiloo een gedichtenwedstrijd uitgeschreven, voor kinderen en volwassenen, die in de bedachte vorm vanwege de coronamaatregelen niet door kan gaan.
Toch vinden we het belangrijk om in onderlinge verbondenheid te herdenken en stil te staan bij het einde van de Tweede Wereldoorlog, 75 jaar geleden.
Daarom... nodigen we kinderen en volwassenen uit om een gedicht of een gedachte te schrijven over Vrijheid.

Stuur je gedicht op naar: gedichtenwedstrijd@bibliotheekheiloo.nl. Het liefst in de vorm van een filmpje.
De bibliotheek maakt er een doorlopend geheel van. Dit filmpje posten we op Bevrijdingsdag op Facebook.

Inzenden kan tot 14 april naar Bibliotheek Heiloo via:  gedichtenwedstrijd@bibliotheekheiloo.nl (mailto:gedichtenwedstrijd@bibliotheekheiloo.nl)

logo 75 jaar vrijheid logo 75 jaar vrijheid