Oudergeleding van de Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad(GMR) van Blosse

03-04-2020

Dit voorjaar worden er verkiezingen gehouden voor de Oudergeleding van de Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad(GMR) van Blosse. Ook de medezeggenschapsraden van de scholen hebben daar een rol in.

Elke ouder, met een kind op een Blosse-school, kan zich verkiesbaar stellen voor een plaats binnen de GMR. Daarbij is lidmaatschap van de medezeggenschapsraad geen voorwaarde. Per  school kan er maar één ouder zich verkiesbaar stellen. De medezeggenschapsraad doet de voordracht aan de verkiezingscommissie van de GMR. (gmr@blosse.nl)

De GMR telt nu 20 zetels; 10 oudergeleding en 10 personeelsgeleding. Van de oudergeleding heeft zich tot nu toe één lid zich niet herkiesbaar gesteld. Als er meer kandidaten zijn dan zetels, dan worden er verkiezingen uitgeschreven. Is het totaal van herkiesbare leden en kiesbare kandidaten minder dan het aantal zetels, dan volgen er geen verkiezingen en worden alle kandidaten benoemd voor een periode van 3 jaar.

Alle personeelsleden zijn inmiddels geïnformeerd over de mogelijkheid tot kandidaatstelling. Bij eventuele kandidaatstelling zullen ze contact met de medezeggenschapsraad opnemen.

Hieronder ziet u een overzicht van de kandidaatstelling OGMR verkiezingen.

Logo Blosse MR Logo Blosse MR