Studiedagen en werkmiddagen

06-03-2020

De afgelopen tijd heb ik meerdere ouders gehoord over het aantal studiedagen en werkmiddagen. Kan dit ook anders?

Komende week hebben we een MR vergadering waar het vakantierooster voor komend schooljaar op de planning staat. Bij het plannen van vakanties, studiedagen en werkmiddagen zijn we gebonden aan wet- en regelgeving. Zo mogen we niet teveel weken hebben waarin minder dan 4 dagen les wordt gegeven (vastgestelde feestdagen uitgezonderd) en moeten de kinderen over 8 jaar genoeg onderwijsuren maken.

Studiedagen worden gebruikt voor de onderwijsontwikkeling. De werkmiddagen worden ingezet om de werkdruk voor de leerkrachten te verminderen. Zo worden op die middagen bijvoorbeeld gesprekken gevoerd, rapporten gemaakt, toetsen geanalyseerd en thema’s voorbereid. Met deze inzet komen we tegemoet aan de werkdruk van de collega’s. Dit jaar levert dit voor een aantal ouders echter een organisatiedruk op.

Voor het komend schooljaar zullen we hier dan ook naar kijken en proberen de balans goed te houden, voor zowel leerkrachten, ouders als kinderen! Heeft u hier vragen over, kunt u deze altijd aan mij of aan de MR stellen.

startup-593341_1920 startup-593341_1920