Deze week op de BSO

31-01-2020

Het was weer een leuke week op de BSO.

De kinderen hebben vetbollen gemaakt voor de vogeltjes. We maakten de bollen van gelatineblaadjes, vogelvoer en een beetje meel.

Super leuk om te maken en we maken de vogeltjes ook nog blij!

Verder hebben we heel fijn buiten gespeeld met de Swinxs. Het spel ’ren je rot’ was favoriet. Eerst samen een parcours bedenken, om vervolgens te overleggen hoe het parcours wordt afgelegd. Rennen, sprinten, hinkelen of met de step.

De Swinxs houdt je tijd bij. En dan de grote vraag: heb je je eigen record verbroken?

Voor volgende week zijn er weer nieuwe spelletjes op de Swinxs gezet, de kinderen hebben er weer zin in!

Daarnaast werd er ook hard gewerkt om de grote plassen op te ruimen, samenwerken deden ze heel goed, de een ging vegen en de ander zorgde ervoor dat de emmertjes gevuld en geleegd werden. Wat een teamwork!

Op de BSO hebben we sinds kort nieuwe groene lades bij de ingang staan.

Uw kind heeft een eigen lade, waar uw kind knutselspullen of andere spulletjes in kan bewaren. De spullen kunnen ze aan het einde van de dag meenemen naar huis. Broers en zussen hebben een gezamenlijke lade.

Met het koude en regenachtige weer van de laatste tijd, merken we dat de kinderen graag hun schoenen uitdoen omdat er blubber onder hun schoenen zit of gewoon omdat ze het fijn vinden. Echter op de BSO mogen de kinderen niet op sokken lopen i.v.m. uitglijden. Uw kind mag een paar sloffen in hun lade bewaren, zodat ze deze binnen aan kunnen hebben.

Fleur neemt op de BSO een stapje terug tot ze met verlof gaat. Ze zal worden vervangen door Marleen. Afgelopen dinsdag heeft Marleen al kennis gemaakt met een aantal kinderen en de gezellige sfeer geproefd op de BSO. Ze heeft er erg veel zin in! Fleur zal na haar verlof weer terugkeren op de BSO op de maandag en de dinsdag.

We wensen iedereen een fijn weekend toe.

BSO 54 BSO 54
BSO 55 BSO 55