Staking 30 en 31 januari

17-01-2020

Beste ouder(s), verzorger(s),

Middels deze brief willen wij u op de hoogte stellen hoe wij de oproep tot staken op 30 en 31 januari gaan vormgeven.

Regelmatig hebben we u geïnformeerd over onze zorg. Het onderwijs van de toekomst kan niet meer gewaarborgd worden op de manier zoals we nu voor uw kind(eren) zorgen. Het personeelstekort (niet alleen leerkrachten, ook onderwijsondersteunend personeel zoals onderwijsassistentes en directies) is groot en wordt de komende jaren alleen maar groter. De gedrevenheid waarmee we nu ons werk vormgeven, zal hieronder gebukt gaan.

De politiek lijkt de onderwijssector niet te horen zoals wij gehoord willen worden. Dit heeft invloed op de keuzes die zijn gemaakt, en nog moeten worden gemaakt.

Gelukkig staan we niet machteloos. We voelen ons gesteund door u en de kinderen! Dat maakt dat we gedreven blijven! Dat we genieten van wat we doen!

Ondertussen is er gelukkig wel iets gaande. Er is een nieuwe CAO, hier zijn we erg blij mee. Er is eenmalig geld beschikbaar gesteld. Er volgt een onderzoek naar de financiële gevolgen van de vraag die er nu ligt. Naar ons idee een minimale start, maar er gebeurt iets…

Het team van de Willibrord ondersteunt de stakingseis die er nu ligt. Het structureel investeren in onderwijs op diverse vlakken, zou geen vraag moeten zijn. Dit is noodzaak. Het is van groot belang voor uw kinderen en de vele kinderen die nog gaan komen!

Wij zullen deze dagen dan ook niet zomaar voorbij laten gaan. Staken voelt voor ons echter nu niet als het juiste middel. Wij willen dan ook op andere manieren laten zien dat wij achter de stakingseis staan. De school is deze dagen dus ook gewoon open, de kinderen gaan gewoon naar school.

Natuurlijk hopen we dat u ons ook steunt. Samenwerken doen we, ook nu, graag! We zullen op 30 en 31 januari in de klassen aandacht besteden aan onze zorg/de staking. Met kinderen zullen we ook tastbaar maken hoe we naar ons vak kijken. We zullen hier dus op een positieve manier aandacht aan besteden. Natuurlijk zullen we dit ook zichtbaar maken, zodat iedereen die in en langs de school loopt, kan zien dat we een prachtig vak hebben en waarom ons zorgen maken. We zullen u ook uitnodigen om een bijdrage te leveren. Zo slaan we de handen ineen! Meer informatie hierover volgt volgende week.

In bijgevoegde brief vanuit ons bestuur kunt u meer lezen over het bestuurlijk standpunt. Voor vragen bent u natuurlijk welkom.

Team Willibrord

images images