Leerlingenraad

10-01-2020

Al enige tijd was de leerlingenraad niet heel actief, nu hebben we de draad weer opgepakt. Fijn!

Met 6 kinderen uit de groepen 4 t/m 8 hebben we een aantal zaken besproken.

De kinderen kwamen met een aantal signalen:

* De kapstokken: het blijkt dat dit aandacht vraagt. Zijn er voldoende haakjes? Hoe gaan we hiermee om?

* Het voetbalveld: in het voetbalveld zit een put, deze is niet altijd handig. Kan dit anders?

Een mooi signaal vanuit de kinderen!

daarnaast hebbenw e gesproken over de omgang met schoolmaterialen. Het blijkt dat kinderen niet altijd zuinig met materialen omgaan. Denk aan het tekenen op onze materialen, over hekken klimmen, niet zuinig met materiaal omgaan etc. Dit vinden we jammer en het kost geld! Dat kan ook anders!

Vanuit de aanvullende leermaterialen van de Ouderraad hebben we bijvoorbeeld deze handige blokjes mogen aanschaffen. (Waarvoor grote dank!)

De kinderen kunnen deze gebruiken om aan te geven of ze een vraag hebben, of ze gestoord mogen worden of juist even zelfstandig willen werken. De kinderen van de leerlingenraad gaan in de klas bespreken hoe we met deze materialen om kunnen gaan zodat we hier ook lang plezier van kunnen hebben. Een mooi initiatief!

E26867A0-6B13-4789-9BDB-CDC3D785F633 E26867A0-6B13-4789-9BDB-CDC3D785F633