Superboek.nl

Goed nieuws voor leerlingen die moeite hebben met lezen!

Lezen is leuk. Maar voor kinderen die moeite hebben met lezen, bijvoorbeeld door dyslexie, TOS, ADHD of een fysieke of visuele beperking, kan het ook moeilijk zijn.

Bibliotheekservice Passend Lezen is de bibliotheek voor mensen met een leesbeperking. De collectie bevat o.a. ruim 75.000 gesproken boeken, hoorcolleges, kranten en tijdschriften. Voor de jeugd is er een speciale collectie beschikbaar met ruim 11.000 gesproken boeken.

Superboek.nl

De jeugdcollectie van Passend Lezen is te vinden via superboek.nl. Hier staan onder andere veel actuele en populaire titels van dit moment, gerangschikt op leeftijd. Zoals Mees Kees, Superjuffie of De Grijze Jager. De gesproken boeken zijn gemakkelijk te beluisteren via de gratis app of site. Zo wordt het voor deze leerlingen makkelijker en leuker om te lezen.

Gratis lid tot 18 jaar

Het lidmaatschap bij Passend Lezen is gratis voor iedereen met een leesbeperking tot 18 jaar! Bij inschrijving is de toestemming van ouders nodig.

Voordelen van superboek.nl:

· Meer dan 11.000 gesproken boeken

· Gerangschikt op leeftijd

· Streamen of downloaden via de site of app, dus luisteren waar je wil

· Gratis voor iedereen tot 18 jaar met een leesbeperking, zoals dyslexie, TOS, slechtziendheid of ADHD

Inschrijven of meer weten? Ga naar superboek.nl.
Kinderen van de Willibrordschool met een dyslexieverklaring krijgen een brochure en boekenlegger met informatie mee naar huis.

Passend Lezen Superboek-zonder gratis Passend Lezen Superboek-zonder gratis