Deze week op de BSO

13-12-2019

Deze week hadden we bezoek van ’de kookschool’ en kregen we een workshop koken.

Verse ravioli en tagliatelle stonden op het menu.

Niet uit een pakje hoor, alles werd vers gemaakt door de kinderen.

Na het handen wassen werd er eerst uitleg gegeven. De kinderen leerden het verschil tussen meel en bloem en ze mochten ook het verschil voelen.

Het deeg werd gemaakt van durum en ei, dit mochten ze zelf afwegen. Eerst kneden en toen was het klaar om door de pasta machine te halen. De andere kinderen maakten ondertussen de saus voor de pasta. Wat een teamwork! Ze mochten zelf de ravioli vullen en de tagliatelle uithangen. Daarna werd de tafel gedekt.

Aan tafel! Iedereen kreeg van alles een beetje om te proeven. Het was zo ontzettend lekker, dat iedereen wel een heel bord ervan leeg kon eten! Maar het avondeten stond thuis al te wachten, dus bleef het bij proeven.

Er werden deze week ook mooie dingen van knex gemaakt en kerststerren geknutseld.

Vanmiddag is er nog een workshop koken van de kookschool, met deze keer weer iets anders op het menu!

Fijn weekend.

BSO 50 BSO 50