Studiedag, maar wat doen we dan eigenlijk?

22-11-2019

Deze week hadden we weer een studiedag. Wat doen we dan?

Deze dagen worden intensief gebruikt om vorm te geven aan onze schoolontwikkeling, wij leren namelijk ook nog volop! Deze dag stonden er een aantal onderwerpen op de agenda:

Leren:

Dat klinkt simpel, daar zijn kinderen toch voor op school? Dat klopt. Hoe we samen leren, zijn echetr veel verschilllende vormen in. De jonge kinderen leren vanuit spel. Hoe groter de kinderen worden, hoe meer bewust ze ook van hun leerproces zijn. We weten dat leren beter gaat als je weet wat je leert, en waarom, maar ook als je weet hoe jouw proces eruit ziet! Een mooi proces om ons dus mee bezig te houden!

1 oktober:

1 oktober is geweest, dit is in onderwijs een belangrijke datum. Op deze datum hadden wij 152 kinderen op school, dit zegt iets over de financiering die we hiervoor krijgen. daarnaast zien we dat de school groeit. Ten opzichte van vorig jaar hadden we maar liefst 10 kinderen meer op school! Een heel goed teken! Met elkaar hebben we gekeken naar wat dit voor ons als organisatie betekent.

Naast deze onderwerpen zijn er altijd ook nog specifieke onderwerpen. Zo is er gesproken over spelling, zijn er thema’s voorbereid, is er collegiaal overleg geweest en hebben we elkaar weer geïnspireerd! Een goede dag dus!

startup-593341_1920 startup-593341_1920