De week van groep 6/7...

20-11-2019

We hebben het deze periode in de klas over dingen die ervoor kunnen zorgen dat leren beter/makkelijker gaat. Deze week stond ’Concentreren’ centraal. Hieronder vallen zaken als: laat je niet afleiden, doe één ding tegelijk, deel de taak op in stukken, etc.. Elke dag kozen de leerlingen één leerdoel waaraan ze gingen werken. Aan het einde van de dag werd er geëvalueerd of het was gelukt. Mooi om dan te horen dat sommige kinderen heel eerlijk naar zichzelf kunnen kijken. ’Concentreren lukte niet altijd. Dat lag aan mezelf en niet aan anderen om me heen’. Volgende week staat het leerdoel ’Niet opgeven’ op het programma.

Ook hebben we een begin gemaakt met ’fouten maken’. In een klassengesprek waren veel kinderen het erover eens dat het leven wel erg saai wordt als je nooit fouten maakt.

Wordt vervolgd.