Sporthero

18-11-2019

Wat is Sporthero precies?

Sporthero is vooral heel erg leuk! Het is een sportief project waarbij kinderen met (dreigend) overgewicht werken aan een gezondere leefstijl. De kinderen en hun ouders worden hierin bijgestaan door diëtist Ellen Blom, een jeugd- en gezinscoach van de gemeente Heiloo, kinderfysiotherapeut Linda Nelissen en buurtsportcoach Bart Ploeger.

De Sportheroes sporten een keer per week in een vaste groep onder begeleiding van de kinderfysiotherapeut. Naast het sporten wordt er ook voorlichting gegeven over voeding en sociaal-emotionele onderwerpen. Zo zal er onder andere een avond zijn waarop de kinderen samen met hun moeder of vader gezond leren koken. Daarnaast krijgen de deelnemers drie keer in het jaar een individueel gesprek met de diëtiste over gezonde voeding en krijgt het gezin coaching van de jeugd- en gezinscoach van de gemeente Heiloo.

Heeft u interesse in dit aanbod? U kunt zich bij de school melden, wij helpen u verder.

sporthero sporthero