Deze week op de BSO

07-11-2019

Maandag begonnen we de week met een heerlijk herfstgerechtje. We gingen pompoenensoep maken. Drie kinderen wilden graag koken en hielpen met alle dingen snijden. Alles kon in de pan op het vuur gezet worden, goed roeren en nog even 20 minuten doorkoken. Nadat we de soep hadden gemaakt, moesten we de soep nog pureren met de staafmixer. De kinderen hielpen met opruimen want dat hoort er natuurlijk ook bij! Trots lieten ze de soep zien aan de andere kinderen van de bso. Veel kinderen zeiden van tevoren dat ze geen soep wilden eten omdat ze het niet lekker vonden. Toen ze het gingen proberen, wilden alle kinderen nog een bakje soep, zo lekker vonden ze het!

Op de woensdag, toen de school dicht was, werden er lekkere koekjes gebakken op de bso. Wat een feest weer!

Tijdens het fruit eten deden we een leuk spelletje. Je fluistert een zinnetje in het oor van je buurman en iedereen verteld zo het zinnetje door. Het laatste kind verteld de zin, dat kan best grappig zijn, omdat de zin soms veranderd kan zijn.

Verder is er weer gezellig samen gespeeld.

Tot volgende week en een fijn weekend alvast.

BSO 30 BSO 30
BSO 29 BSO 29