Deze week op de BSO

18-10-2019

Deze week gingen we koken op de bso.

De kinderen van de 7+ mochten kiezen wat ze graag wilden maken en het werd pizza!

Wat doen we altijd als eerste als we gaan koken? Dat wisten de kinderen wel, handen wassen natuurlijk! Daarna werd uitgelegd hoe je een mes vasthoudt en hoe je op een veilige manier de groenten kan snijden.

De kinderen gingen aan de slag en er waren verschillende dingen die ze konden snijden, zoals paprika, tomaten, champignons, uien, verschillende vleeswaren etc. Daarna mochten ze de bodem van een pitabroodje met tomatensaus en italiaanse kruiden bedekken. Iedereen mocht een een pizza voor de 7- kinderen maken en daarnaast nog voor zichzelf een pizza maken. De pizza’s waren klaar om de oven in te gaan. Het rook naar een echte pizzeria. Toen ze klaar waren, mocht iedereen ervan smullen! de pizza’s waren goedgekeurd.

Vrijdag met de studiemiddag werden er appelflappen gebakken. Dat was boffen!

Er is de laatste tijd zoveel moois geknutseld, we hebben er nog een mooie foto van gemaakt voordat alle werkjes met de kinderen mee naar huis gingen.

We wensen iedereen een fijne herfstvakantie.

BSO 26 BSO 26
BSO 27 BSO 27