Staking?

04-10-2019

U heeft het vast al gehoord, er is wederom een landelijke staking aangekondigd.

aanleiding hiertoe was de prinsjesdag, waarin de beweging voor het onderwijs weinig passend lijkt te zijn. Daarnaast is het leerkrachtentekort groot! Zo is er een school die, onder andere door het tekort aan leerkrachten, de deur heeft moeten sluiten. Natuurlijk is dit kort door de bocht, en kan het verhaal uitgebreider verteld worden.

Feit blijft dat we ons zorgen maken over de toekomst, van het vak, voor het onderwijs aan uw kinderen. Hoe kunnen we dit blijven waarborgen? Hoe zorgen we, dat de passie en het plezier dat wij in ons werk hebben, ook zo blijft?

Er is een staking aangekondigd. Staken is een persoonlijk recht, zo ook voor de collega’s van de Willibrordschool. Deze week maakt ieder voor zich de keuze om al dan niet te staken. Zodra wij deze beslissing hebben genomen, kondigen wij dit vanzelfsprekend ook direct bij u aan. De MR is hier al van op de hoogte gesteld.

Of we wel of niet gaan staken... Feit blijft dat we ons zorgen maken. Vandaag vertelde een ouder tijdens een rondleiding dat ze kon zien dat we plezier hebben, omdat een van de collega’s altijd lacht als zij langs ons plein loopt. En dat is ook zo.

We genieten van ons vak. Van uw kind(eren). En gunnen dat iedereen. Daar staan we voor!

staking-6-november-2019 staking-6-november-2019