Ondertussen in groep 5...

08-05-2019

Wat gaat een schooljaar toch snel. We zijn alweer begonnen aan het ’laatste’ deel. Wat gaan we onder andere nog doen:

- sportdag

- Cito E5

- eindejaarsfeest

- moeder-/vaderdag

- Ipc Luchthavens

- 80 tafelsommen in 8 minuten

- schooltheater

- etc.

De komende weken gaan we oefenen met het verantwoordelijk zijn voor je eigen leren. Er wordt op een schooldag ’oefentijd’ ingepland, waarbij de kinderen (onder begeleiding) zelf beslissen wat ze gaan doen. Het ene kind zal een lastige rekensom nog eens bekijken en een ander werkt aan een spellingafspraak die nog niet wordt beheerst.

Tenslotte nog even een reminder. Het is er de afgelopen tijd ingeslopen dat een aantal kinderen van groep 5 ’s ochtends eerder de klas binnenkomt. De afspraak is dat zij op het bovenbouwplein wachten, totdat de bel gaat. Eerder is er ook geen toezicht in de klas. Wilt u uw kind hieraan herinneren?

Tot de volgende keer.

leren leren