Brandoefening

15-03-2019

Afgelopen dinsdagavond hebben we op school, in samenwerking met de brandweer, een brandoefening georganiseerd. Tijdens deze oefening konden wij ons BHV plan ”testen”, konden we met zijn allen ervaren hoe het is om te ontruimen als er ”echt” iets is in de school en kon de brandweer ook oefenen met een melding op een school. Een waardevolle situatie dus!

Tijdens de avond ging de brandmelder af en konden we al rook ervaren in de school. Met de bovenbouwkinderen die erbij mochten zijn gingen we al snel naar buiten. gelukkig verliep dit prima! Helaas regende het wel. Er zijn altijd zaken waar je geen invloed op hebt... ;-)

Na aankomst van de brandweer konden wij de aula in, deze hadden we voor de oefening buiten beschouwing gelaten zodat we een droge plek hadden. De brandweer heeft de slachtoffers gezocht (2 van onze leerlingen mochten zich in de rook verstoppen, vanzelfsprekend voor de oefening voorzien van bescherming) en al snel kon de oefening afgerond worden.

Waardevol om dan van de hulpdiensten te horen dat ons plan, op een paar kleine aanpassingen na, prima in orde is! We hopen er natuurlijk nooit gebruik van te hoeven maken, maar mocht het nodig zijn... Dan weten we wat ons te doen staat!

JSC20190312-027 JSC20190312-027
JSC20190312-048 JSC20190312-048