Deze week op de BSO

18-01-2019

Deze week begonnen we heel lekker, we gingen namelijk zandkoekjes maken! Na alle ingrediënten bij elkaar te hebben gedaan en het deeg kneden, konden de kinderen met verschillende vormpjes koekjes maken. Voor ieder kind was er tijdens het limonade drinken een warm koekje om te proeven. Bij koken hoort natuurlijk ook afwassen. De jongens maakten een sopje, de een waste af en de ander droogde alles af. Wat een teamwork!

De 7+ kinderen krijgen op de BSO af en toe zelfstandige taken, zoals de limonade inschenken en uitdelen, hun eigen cracker of ontbijtkoekje smeren, helpen met spullen opruimen etc. De 7+ kinderen vinden het erg leuk om deze verantwoordelijkheden te krijgen.

Deze week konden de kinderen ook ervoor kiezen om te knutselen. Ze kregen een ballon, die ze met behanglijm in mochten smeren. Daarover kwamen verschillende kleuren touwtjes wol. Als het opdroogt, kun je de ballon kapot prikken en krijg je een leuk resultaat. Een beetje een kliederwerkje, maar wel heel leuk om te doen!

Volgende week krijgen de kinderen een uitnodigingskaartje mee om een keer een vriendje of vriendinnetje mee te nemen naar de BSO. Wilt u het ons op tijd laten weten wanneer uw kind een vriendje of vriendinnetje mee wilt nemen?

BSO 16 BSO 16