Ouderbrief kerstviering

11-12-2018

Beste ouder(s), verzorger(s),

Het aftellen naar onze kerstviering is nu echt begonnen.

Op donderdag 20 december vieren wij ons kerstfeest. Van 9.00 tot 9.45 uur zullen de kinderen kerststukjes maken. Het is de bedoeling dat ieder kind zelf spulletjes meeneemt, denk hierbij aan potjes met oase (graag nat, dus eerst thuis laten wellen), dennentakjes (graag kleine takjes, alvast thuis knippen) en versiering. Vanuit de OR ontvangt ieder kind een kaars voor in zijn/haar kerststukje. Wilt u de spullen voorzien van naam?

Vind u het leuk om te helpen? Graag! Wij zijn opzoek naar 3 hulp (groot)ouders per klas. U kunt zich opgeven bij de leerkracht. Zouden de hulp (groot)ouders allemaal een snoeischaartje mee willen nemen op de dag zelf?

De kinderen zijn deze dag om 12 uur uit en worden om 15.30 uur in eigen klas verwacht. Wilt u uw kind een lichtje (bijvoorbeeld een lampionstokje met batterijen) meegeven? Om 16.00 uur begint de kerstviering in de kerk, dit duurt ongeveer een uur. Vervolgens lopen wij terug naar school, hier worden de kinderen op het onderbouwplein door het kerstkoor opgewacht. De OR is dringend opzoek naar zangtalenten voor in het kerstkoor, wilt u een muzikaal steentje bijdragen? Dan kunt u zich via het formulier op de oranje deur in de onderbouwhal opgeven.

Het kerstdiner van de kinderen zal vervolgens in de klas plaatsvinden, dit duurt tot 18.30 uur. Net als voorgaande jaren zouden wij het leuk vinden als de vaders zich als obers willen inzetten. Wij zoeken 3 obers per klas, graag opgeven bij de leerkracht.
Gedurende het diner willen wij graag de ouders uitnodigen om te komen genieten van een hapje en drankje in de onderbouwhal. Uiteraard bent u aan het einde van het diner welkom om een kijkje te komen nemen in de klas.

Wij hopen op een gezellige kerstviering.

Hartelijke groet,

De Kerstcommissie.