Vervoer van kinderen

Veiligheid voorop!

Binnen ons bestuur en als school hebben wij een vervoersprotocol waarin we richtlijnen hanteren om kinderen veilig te vervoeren. Dit heeft te maken met diverse situaties, zowel te voet, op de fiets als met de auto.

De leerkracht draagt zorg voor een veilige situatie, hier hebben we uw hulp echter ook zeker bij nodig!

Bij een activiteit waarbij de kinderen te voet of op de fiets gaan, zorgt de leerkracht voor een duidelijke route en afspraken met de kinderen. Vanzelfsprekend wordt aandacht besteed aan de verkeersregels.

Bij vervoer op de fiets gaan we ervan uit dat de kinderen beschikken over een goede fiets, en zich met goede schoenen in het verkeer bevinden. Teenslippers zijn hiertoe niet toereikend, we verwachten dat de kinderen goede aansluitende schoenen dragen.

Vanuit het bestuur worden hesjes besteld die de zichtbaarheid vergroten. Zodra we deze hebben, zullen deze ook gebruikt worden.

Bij vervoer in de auto vragen we begeleiders een verklaring te ondertekenen waarin zij aangeven de kinderen op een veilige manier te vervoeren. Kinderen mogen alleen verveoerd worden als de auto bezit over de gordels, een Wa verzekering en een inzittendenverzekering. De bestuurder dient zicht te houden aan de verkeersregels en zorg te dragen voor een veilige verkeerssituatie. Per schooljaar wordt gevraagd deze verklaring te odnertekenen.

We zijn ontzettend blij dat er ouders beschikbaar zijn om ons te begeleiden met diverse activiteiten! Op deze aanvullende manier dragen we ook zo goed mogelijk zorg voor de veiligheid!

Het volledige protocol is op school inzichtelijk.

vervoer vervoer