Deze week op de BSO

09-11-2018

Maud was jarig geweest en liet haar nieuwe cadeau zien op de BSO. Ze had een robot kameleon gekregen. Deze kon lopen en snoepjes eten met een hele lange tong. De kinderen vonden het heel leuk om te zien.

Tijdens het limonade drinken en het fruit eten, vertellen de kinderen wat ze op school hebben gedaan. Ze vertellen wat ze hebben geleerd of wat ze het leukste van de dag op school vonden. Maandag werden er op de BSO samen mooie Sintmaarten liedjes gezongen en wat klonk het gezellig!

Deze week waren de strijkkralen weer favoriet, de kinderen gebruiken hierbij verschillende vormpjes en het resultaat is vaak een prachtige ketting!

Leuk nieuws!

Deze week hebben we een begin gemaakt met het inrichten van het vrijstaande lokaal voor de 7+ kinderen van de BSO. Er is een loungehoek met een bank, een zitzak met tijdschriftjes. Tijdens het loungen kunnen de kinderen met de radio en een muziekbox hun favoriete muziek luisteren. Er is een WII aangeschaft met sportspelletjes zoals golf, honkbal, tafeltennis etc. Hiermee kunnen de 7+ kinderen spelen wanneer het een keer een regenachtige en koude dag is. Ook hebben we een tafelvoetbal en een airhockeytafel waar ze de strijd met elkaar kunnen aangaan. We hebben een lange tafel waar we aan kunnen zitten met knutselen of koken. Ook is er een grote handvaardigheidstafel waar we aan kunnen schilderen of timmeren. We hebben nieuwe ballen en pingpongbatjes voor het buitenspelen. Ook is er een grote kast vol met gezelschapsspelletjes waar de kinderen gebruik van kunnen maken. De ruimte is nog een beetje kaal, maar daar gaan we volgende week verandering in brengen door met de kinderen mooie knutsels te maken. Samen met de kinderen gaan we bedenken hoe we het gezelliger kunnen maken, zodat de kinderen zich steeds meer ’thuis’ voelen in hun nieuwe 7+ ruimte.

Het begin is er en wat zijn we blij met alle nieuwe dingen! Volgende week zullen we het lokaal voor het eerst gaan gebruiken. De 7+ kinderen en wij kunnen niet wachten!

was het alvast maar maandag. . .

BSO 9 BSO 9