Estafette staking 14 maart

De school zal deze dag gesloten zijn.

Beste ouders,

Wij gaan op woensdag 14 maart de school opnieuw een dag sluiten. De bestuurders van onze stichting Blosse ondersteunen wederom deze staking. Onze zorg is, ondanks een kleine toezegging, nog steeds enorm groot. De toekomst van het onderwijs staat onder druk!

Hieronder enige toelichting:

Tussen de vorige stakingsdag en deze is gelukkig wel al iets bereikt. Wij gaan, zoals het er nu naar uit ziet, per nieuwe schooljaar (twee jaar eerder dan in oktober nog was toegezegd) geld ontvangen om de werkdruk in school te verkleinen.

Gelukkig is dus gehoor gegeven aan de roep om structureel meer geld naar het onderwijs. Een investering in de werkomstandigheden van het personeel, goed voor ziektepreventie, goed voor kwalitatief onderwijs door een fittere leerkracht.

Daarnaast blijft bestaan dat een schreeuwend te kort aan leerkrachten dreigt, waarvan we dit jaar al iets merken doordat miet altijd een invaller beschikbaar is wanneer een collega ziek is. Naast het promoten van ons prachtige vak, zal een investering in salarisverhoging, jong talent, en ook mannen, eerder verleiden voor het vak te kiezen.

We kiezen nu dus voor het hélemaal realiseren van wat nodig is. We houden de druk op de overheid hoog om te investeren in de waardering voor ons vak, in goed onderwijs, goed voor uw kinderen, op de lange termijn, ook voor de hele maatschappij.

C89E94FA-0E9E-470E-99AF-D0539568776C C89E94FA-0E9E-470E-99AF-D0539568776C