Deze week in groep 2/3

22-02-2018

Deze week lekker fit in de gymzaal begonnen met badminton (ook heel leuk met ballonnen), een potje tijgerbal en mooie sprongen gemaakt op de trampoline.

Op school weer lekker gewerkt en gespeeld. Deze week hadden we geen thema en konden we onze eigen fantasieën en ideeën kwijt in alle hoeken. Dit hebben we ook volop kunnen doen. We hebben zelfs al onze eigen bouwhoek en treinhoek op de gang, omdat we na de voorjaarsvakantie niet altijd meer in het speelwerklokaal kunnen vanwege de start van een nieuwe kleutergroep.

Samen met onze stagejuf Annemarie deze week een leuke kringactiviteit gedaan over voelen en proeven. We moesten raden door te voelen wat er in een tasje zat en we mochten proeven wat zoet/zuur/bitter/zout was.

In groep 3 deze week het woord ’ei’ geleerd. Nu proberen we zoveel mogelijk woorden te leren die we met deze letter schrijven. We zijn aan het oefenen met woorden met de ’ij’ en ’ei’.

Met rekenen hebben we deze week nog meer rekenverhalen gemaakt. Ook mochten we deze zelf bedenken en dan opschrijven welke som erbij hoort.

Met de kanjertraining ging het deze week over hoe je met de witte pet reageert als er een ’misverstandje’ is. ”Tirza de zeearend was voor het eerst naar school en speelde tikkertje met haar klasgenootjes. Per ongeluk tikte ze iedereen zo hard, dat ze allemaal boos op haar werden. Dit was niet haar bedoeling, maar ze was gewoon te groot en sterk voor alle andere vogels.” Wij hebben het met elkaar in de klas ook over deze ongelukjes gehad en hoe we daar met een witte pet op reageren. Dit hebben we nagespeeld met de petten. Wat was dit leuk en konden we dat goed spelen. Ook hebben we geprobeerd om met een witte pet door een ”muur van kinderen” heen te komen. Dit lukte door dit heel vriendelijk als een witte pet te vragen. Tot slot een vertrouwensoefening door met je ogen dicht in een vertrouwenskring te lopen. De kinderen stuurden het ’blindemannetje’ de andere kant in de kring op. We waren weer echte kanjertijgers!

In de vakantie zijn Jasmijn, Milo en Kasper jarig! Van harte gefeliciteerd alvast!

Als afsluiting van het thema ’de ruimte’ gingen we op donderdag nog sokpoppen maken die lijken op ruimtewezens. Wat zijn ze leuk geworden en wat hebben we lekker geknutseld. Bedankt voor alle hulp!

Ook hebben we op donderdag ons eerste ”echte” rapport meegekregen, zowel groep 2 als groep 3.

Hele fijne vakantie allemaal!

0f486771-f56c-452d-8fd8-aade3ce3d34b 0f486771-f56c-452d-8fd8-aade3ce3d34b
7ddb8fdd-bed8-4c88-9e67-c4221927d633 7ddb8fdd-bed8-4c88-9e67-c4221927d633