Deze week in groep 2-3!

01-02-2018

Deze week begonnen door lekker te bewegen op muziek tijdens de gymles! Wat een “mooves” en wat een lol!
Daarna weer hard aan het werk en spelen op school. We zijn deze week nog meer te weten gekomen over wat er allemaal in de ruimte is. ‘Hennie de heks’ is daar eens geweest en die kwam vallende sterren en een satelliet tegen.
Ook hebben wij het gehad over wat een sterrenbeeld is en wat dat dan eigenlijk zou kunnen betekenen.
In de kring hebben wij proefjes gedaan die met zwaartekracht te maken hebben. Zwaartekracht lijkt wel een magneet!

Deze week waren er weer veel betrokken ouders tijdens het ‘meedoekwartier’. Groep 3 is met woorden en letters bezig en groep 2 oefent met het tellen. Ook oefent groep 2 met het herkennen van dezelfde woorden.

Groep 3 heeft deze week het nieuwe woord ‘geit’ geleerd. De letter ’ei’ is nieuw voor ons. Door veel te herhalen lezen we steeds een beetje sneller en makkelijker.

Op dinsdag is groep 2 naar de voorstelling ‘ladder naar de maan’ geweest. Vervolgens in de klas een mooie tekening over de voorstelling gemaakt om aan de hand van de tekening de andere kinderen hier over te laten weten.

Volgende week vrijdag 9 februari is het Carnaval op school. De kinderen mogen als ze dat leuk vinden voor die tijd de een act oefenen voor de Playbackshow.

Tot volgende week!

IMG_2736 IMG_2736