Deze week in groep 2/3

19-01-2018

Deze week hebben wij veel feestjes gehad. Floris en Siënna zijn jarig geweest! Hiep hiep hoera!

Met de ”inloop” hebben de kinderen van groep 2 een ’aap-noot-mies puzzel’ gemaakt. De woorden aan elkaar puzzelen lukte best wel. Ook heeft een groepje weer een ander telspel gedaan en de kinderen hebben een mooie tekening met wasco gemaakt. Groep 3 werkt tijdens de inloop in werkboekjes die horen bij het ’Veilig leren lezen’. Volgende week gaan we hier nog mee verder.

Groep 3 heeft met het leren lezen de woorden bijl en hout geleerd. Daarbij gingen wij nog meer woorden leren met een ’ij’ of ’ou’. Met het rekenen zijn wij veel aan het oefenen met sommen tot 20 (eraf en erbij sommen). Ook hebben we al een keer geoefend met het tellen met geld.

Deze week met de kanjertraining het gehad over vertrouwen. Wanneer kun je iemand vertrouwen? Ook hebben we elkaar nog beter leren kennen, want we kwamen erachter dat we ook dingen nog niet wisten van elkaar!

Donderdag was juf Karen bij ons in de groep, want juf Sophie was naar de gymopleiding. We hebben een leuke dag gehad!

Vrijdagmiddag hadden we een verrassing. In de middag kwamen we binnen en toen waren er twee astronauten die graag naar de maan wilden! Het thema ’de ruimte’ is van start!!

Fijn weekend en tot volgende week!

20180119_130404 20180119_130404