Staking op 12 december?

Wat doet de Willibrordschool?

Zoals u wellicht in de media al heeft vernomen, is de werkgroep PO in Actie nog steeds  actief na de staking in oktober.

Er wordt in het nieuwe regeerakkoord geïnvesteerd maar de investeringen zijn niet genoeg om het onderwijs voor de kinderen te garanderen. Daarnaast zijn er toezeggingen die in 2021 pas zullen worden vormgegeven.

Er is een gesprek geweest met de minister, Arie Slob, om te onderbouwen wat nu nodig is om echt tot een verandering te komen. Dit alles in het belang van het onderwijs voor de kinderen en ter bescherming van het vak van de leerkracht. Uiterlijk 5 december wordt hier een reactie op verwacht.

Wanneer er geen passende reactie zal zijn, volgt een landelijke staking op 12 december.

In een ander bericht in deze nieuwsbrief kunt u het standpunt van ons bestuur lezen. Ons bestuur steunt deze acties en hoopt hiermee ook dat er echt iets gaat veranderen.

Staken is een persoonlijke keuze, zo ook voor de collega’s van de Willibrord. Wij hebben met elkaar gesproken over onze mening, over waar wij voor staan en over het recht om te staken. Hieruit is gebleken dat als er een landelijke staking komt, ook wij hier weer aan deel zullen nemen. De Willibrordschool zal die dag dan ook dicht zijn. Forte zal weer inventariseren wat de wensen en mogelijkheden zijn voor opvang. Hierover informeert Forte haar klanten zelf. Bent u nog geen klant van Forte maar wilt u iinventariseren wat de mogelijkheden zijn, kunt u direct contact opnemen met het Centraal bureau van Forte, op het telefoonnummer 0251-658058

We hopen dat ouders zich, net als wij, solidair zullen opstellen met een staking. We hebben uw hulp hard nodig, met uw steun staan we namelijk nog sterker!

definitieve-logo-e1497474492981 definitieve-logo-e1497474492981