Ondertussen in groep 5

Op maandag startte de dag met voorlezen door mevrouw Lenie uit een boek van Dolfje weerwolfje. De komende weken komt zij op maandag in de klas om voor te lezen in het kader van ’50+ leest voor’.

Ook zijn we weer bezig geweest met Ipc: Hoe leren wij? We hebben het gehad over breinbrandstof en dit meteen in de praktijk gebracht. Voor onze hersenen zijn bijvoorbeeld gezond eten en bewegen erg belangrijk. In de klas hebben we daarom gesmikkeld van studentenhaver en even lekker uit ons dak gegaan op diverse energizers.

4 Oktober = dierendag. Lekker de hele ochtend in de klas je knuffeldier om je heen. Dat leest net even lekkerder.

Tenslotte: de meeste kinderen hebben inmiddels een multomap en bewaarmap in hun kastje. Mocht dit nog niet zo zijn, wilt u dat nog even regelen? Bedankt!