Ondertussen in groep 5

Nog even en het is alweer heel gewoon: tussen de middag eten op school. Voor sommige kinderen is het best nog wel eens lastig om in een kwartier te lunchen. In de ochtendpauze kijken de kinderen tijdens het eten en drinken naar het Jeugdjournaal. ’s Middags luisteren we naar het cd-luisterboek over Oma Boef. De kinderen zitten rustig op hun eigen plek te genieten van al het lekkers. Hard werken maakt hongerig! Ongeveer twee minuten voor het einde van de pauze krijgen de kinderen een teken dat we bijna gaan opruimen. Nog een paar laatste happen en slokken en we gaan weer aan het werk. Alles wordt opgeruimd, want etenswaren/drinken in combinatie met een tablet is gee goed idee.

Zoals gezegd zijn we druk bezig met de tafels van vermenigvuldiging. In groep 4 hebben de kinderen de tafels van 1 tot en met 5 en 10 geleerd. In de vakantie is het een en ander weggezakt, dus we zijn de tafels van 3 en 4 druk aan het herhalen. Echter, ook de  nieuwe tafel van 6 komt nu op de tablet aan de orde. Goed oefenen dus. Liefst ook thuis. De tafels worden vanaf groep 5 enorm belangrijk bij het rekenen.

Volgende week dinsdag: schoolreisje. Hopelijk werkt het weer mee. De kinderen moeten hun schoolshirt aan voor de herkenbaarheid. Ze krijgen het shirt voor het weekeinde mee naar huis.

Tot volgende week!