Ondertussen in groep 5/6....

Omgaan met elkaar

Bijeenkomst 8. Voor de allerlaatste keer bespreken we wat we de vorige les hebben gedaan. Gelukkig is ook juf Inge weer van de partij.

Omgaan met buitensluiten. Stel, je wilt met een groepje meedoen maar zij zeggen nee. Het kan zijn dat nee wordt gezegd met een goede reden (juf wil groepjes van 4 dus nummer 5 kan er niet bij). Is dit het geval, bedenk dan samen een oplossing. Soms wordt er nee gezegd om een onzin-reden. De vrager laat dan wel even weten dat het een flutreden is en loopt dan vervolgens sterk weg. Je blijft niet doorvragen/-zeuren.

Hierna vullen de kinderen een evaluatieformulier in. Hoe gaat het nu in de klas?

Tijdens het eindspel checken we hoeveel we hebben geleerd. In teams laten de kinderen hun antwoord zien door middel van een toneelstukje.

En zo wordt de laatste bijeenkomst van dit schooljaar afgesloten. Volgend jaar nog twee bijeenkomsten om te kijken hoe het dan gaat. De rode map dus goed bewaren en blijven oefenen.