Ondertussen in groep 5/6

Omgaan met elkaar

Les 7 alweer. Volgende week de laatste les en dan de grote test: wat hebben we allemaal geleerd?

We blikken terug op de vorige les en gaan nogmaals oefenen met het oranje vestje en de helpers. Kinderen die het toneelstukje bekijken geven tips en tops.

Hierna een concentratieoefening zonder dat de stoelen van de kinderen omgedraaid worden. Je kunt elkaar dus zien! Als juf je aanraakt dan mag je een geluid maken. Andere kinderen mogen best even lachen, maar daarna is het snel weer stil. Hoe lang houden we dit vol?

Na het spel ’sta sterk tikkertje’ oefenen we opnieuw met zeggen waar je last van hebt.

Tenslotte een nieuw onderwerp: hoe geef je aan dat je wilt meedoen/wilt samenwerken. Natuurlijk ga je eerst sterk staan. Dan:

1. Kies iemand aan wie je het gaat vragen.

2. Wacht een goed moment af.

3. Zeg de naam van het kind.

4. Zeg ’ik wil graag meedoen’.

5. Vertel aan de anderen ’ik doe ook mee’.

Veel succes met oefenen.