Ondertussen in groep 5/6

Beter omgaan met elkaar

We beginnen deze bijeenkomst met een terugblik op de vorige les. Bijna alle kinderen hebben hun huiswerk gedaan. Geweldig! Dit is heel belangrijk voor het laten slagen van dit traject.

Oefenen met nee-zeggen

Soms heb je een nee-gevoel terwijl je ja zegt. Veel kinderen herkennen dit. Dit lesonderdeel wordt toegelicht met het boekje ’Kleintje nee, grote nee’. We oefenen met een rondje nee-zeggen. Ook doorzeuren komt aan bod (nee is nee).

Oefenen met het oranje vestje

De groep wordt gesplitst, zodat we lekker veel kunnen oefenen (mening zeggen en sterk weglopen).

Concentratie-oefening

We zijn 1 minuut stil. Lukt dit? Natuurlijk! Tijdens de volgende les gaan we weer oefenen, maar dan met afleiding.

4 G’s

We behandelen 4 G’s: gebeurtenis, gevoelens, gedrag en gedachten. Bij de gedachten zijn er helpende en niet-helpende gedachten. Meer informatie staat in de rode map.

We sluiten af met een terugblik op de les en het uitdelen van het huiswerk.

Wilt u er voor zorgen dat uw kind zijn/haar map steeds mee heeft op donderdag. Bedankt.

IMG_0152 IMG_0152
IMG_0155 IMG_0155