Ondertussen in groep 5/6.....

Beter omgaan met elkaar

We zijn begonnen met een terugblik op de vorige les en hebben het huiswerk besproken. Toen even een grappig balspel en weer geoefend met een ’sterke houding’.

Een nieuw onderdeel was het stoplicht. Ouders die naar de informatieavond zijn geweest zullen het herkennen. Als je op de groene manier reageert (groen hesje), dan geef je anderen het signaal dat ze (negatief) door mogen gaan. Bij het rode vestje zeg je duidelijk stop, maar doe je dat op een verkeerde manier. Dit zorgt voor ’botsingen’. Met het oranje vestje geef je duidelijk je grens aan zonder kans op ’botsingen’.

Met behulp van toneelstukjes wordt het stoplicht geoefend. Als vanzelf leggen de kinderen het verband met de petten/kleuren van de kanjertraining.

Vervolgens stond een complimentenrondje op het programma. Complimenten krijg je over wat je doet, over wat je hebt en over hoe je bent.

Tenslotte mochten een aantal kinderen vertellen waar ze tijdens deze bijeenkomst het meest aan hadden gehad.

Het nieuwe huiswerk zit weer in de rode map.