Bezoek aan de boerderij

05-04-2017

Na bijna een week geoefend te hebben in de boerderij op school mochten we afgelopen dinsdagmiddag naar een echte boerderij op bezoek. Vergezeld door een heerlijk zonnetje vertrokken we met zijn allen naar de boerderij van de familie Onderwater. Aangekomen op het erf werden we verwelkomd door Marielle en haar hond. De schoenen werden verwisseld voor laarzen en we gingen op kraamvisite bij de schapen en de geit. Wat waren ze schattig en lekker zacht die kleine lammetjes, we konden er geen genoeg van krijgen. De jongens kregen de poes in de gaten en ook die werd vertroeteld.

Na de schapen en de lammetjes gingen we kijken waar de over heerlijke eitjes vandaan komen. Dapper stapten we met zijn allen de kippenschuur in waar we begroet werden door 400 kippen. Een gekakel van jewelste. En jawel hoor er lagen al diverse eieren in de bakken. Tot slot nog even heerlijk rennen op het weiland, achter de eenden aan, madeliefjes plukken en vol bewondering kijken naar de mooie paarden.

Moe en vol verhalen kwamen we weer luid zingend terug op het schoolplein.

boerderij heiloo 1 boerderij heiloo 1
boerderij Heiloo Amina boerderij Heiloo Amina