Uitkomst stemming

De afgelopen week heeft u als ouders een eerste mening mogen geven over het schoolroosteronderzoek. Na de avond, waarbij u informatie heeft gekregen over de diverse mogelijke roosters, hebben alle oudste kinderen 1 stembriefje meegekregen. Hierop heeft u uw voorkeur kunnen aangeven voor een van de mogelijkheden, naast het huidige rooster. We zijn blij dat 63% van de ouders het briefje weer heeft ingeleverd.

Op de informatie avond is aangegeven dat de mogelijkheid om te stemmen geboden zou worden aan ouders die volgend jaar een of meerdere kinderen bij ons op school hebben. Een aantal gezinnen heeft volgend jaar geen kind meer bij ons op school. Zij hebben nu wel hun mening kunnen geven. De procedure is daarmee anders verlopen dan in eerste instantie gemeld. De directie van de school en de MR hebben deze verandering met elkaar besproken. Hierin hebben we besloten om de stemming allereerst te analyseren. Hierbij hebben we meerdere scenario’s meegenomen en deze zijn gedeeld met de MR.

Uit alle analyses is gebleken dat een meerderheid (>60%) de directie en MR vraagt om het huidige rooster af te zetten tegen het continurooster met de woensdagmiddag vrij. De directie en MR hebben daarom besloten om niet een nieuwe enquête af te nemen. We betreuren dat de procedure niet geheel in lijn lag met hetgeen is gecommuniceerd. We hopen wel dat u de transparantie die wij geven in deze waardeert.

We zijn blij dat u uw stem heeft laten horen. Dit houdt in dat u op 16 en 17 maart 2017 een keuze kunt maken tussen het huidige model en een continurooster met de woensdagmiddag vrij.  Bij een mogelijke wijziging, gaat dit in het nieuwe schooljaar in.

Hoe nu verder?

Donderdag 9 februari organiseren wij een debat waarbij we u uitdagen om vanuit diverse invalshoeken naar de schooltijden te kijken. De kinderen van groep 8 leren momenteel in een debat om vanuit diverse invalshoeken een mening te vormen, hun mening te onderbouwen met heldere argumenten en dit met respect voor elkaar te bespreken. Een aantal kinderen van groep 8 en de burgemeester zal op deze avond aanwezig zijn om het debat te begeleiden. U komt toch ook? We starten om 19 uur. Tot dan!

Conclusies-en-aanbevelingen-op-zoek-naar-de-oplossing-775x320 Conclusies-en-aanbevelingen-op-zoek-naar-de-oplossing-775x320