MR kandidaten gezocht!

29-03-2016

Gezocht: De MR zoekt betrokken ouder(s)!

Beste ouders,

De medezeggenschapsraad (= MR) bestaat uit 4 leden. 2 leerkrachten en 2 ouders. Op dit moment nemen Koert Peperkamp (vader van Dylan uit groep 7 en Mike uit groep 3) en Ernst van Oostrom (vader van Phileine uit groep 1) zitting in de oudergeleding. De zittingsperiode is 3 jaar.

De zittingsperiode van Koert is na dit schooljaar afgelopen. Dit betekent dat we op zoek zijn naar nieuwe kandidaten!

Welke ouder(s) vindt het leuk om deze uitdaging aan te gaan? Het is mogelijk om een jaar mee te draaien als genodigde in de MR om het reilen en zeilen te ervaren.  Ben jij dit, neem dan contact met ons op. Dit kan via het mailadres: mr@willibrord-school.nl of met één van de MR leden. Doe dit uiterlijk vrijdag 6 mei 2016!

Korte achtergrond informatie:

Wat is de MR?

In de Medezeggenschapsraad praten ouders (en leerkrachten) mee met de directie over het beleid van de school. Het doel van een MR is het komen tot kwalitatief goede besluiten, een zo optimaal mogelijk draagvalk voor besluiten en het leveren van een bijdrage aan de communicatie binnen de school.  De MR heeft op verschillende fronten formeel advies en/of instemmingsrecht. Het gaat om financiële-,  beleidsmatige-, kwalitatieve zaken, het gaat om zaken die van belang zijn voor de school. Voor nu en voor de toekomst, het gaat om en over de kwaliteit van het onderwijs van uw kind!

Tijdsbesteding MR?

De MR vergadert 6 keer per schooljaar. Deze vergadering zijn in de avonduren. Verder heb je te maken met voorbereidingstijd voor deze vergadering, ben je voor ouders een aanspreek punt als er zaken zijn waar ze vragen over hebben. Uiteraard kan dit meer worden als er andere zaken spelen, die specifieke aandacht en actie behoeven.

Wil je meer weten? Neem een kijkje op de site: http://www.willibrord-school.nl/pg-26345-7-69936/pagina/medezeggenschap.html Ook vind je daar de contact gegevens (zie taakverdeling document) zodat u contact kunt zoeken met één van de MR leden.