Procedure directeur Willibrordschool

29-01-2016

Beste ouders,

Afgelopen woensdag 20 januari hebben wij als MR met vertegenwoordigers van Stichting Flore over de toekomst van de school gesproken. Dit vanuit de ad interim situatie van de huidige directeur Anita Kraakman. Het is een positief en constructief gesprek geweest. Het toekomstbeeld van de school blijft een punt van aandacht als het gaat om de profilering naar buiten. Krachtige zaken van onze school zoals de kwaliteit van het onderwijs, het daadwerkelijk centraal staan van het kind, de rust, etc. bieden potentie voor de toekomst. Stichting Flore gelooft ook in de autonomie van de school.

Vanuit die gedachten, gesterkt met de input van de MR, zijn wij ervan overtuigd dat de directeur voor de Willibrord school vooral dit moet kunnen uitdragen, als leider van de school, voor de leerkrachten, maar vooral voor de leerlingen. Als we kijken hoe de huidige ad interim directeur Anita Kraakman hierin acteert en het draagvlak dat ze heeft binnen de school, dan zijn wij als MR voornemens om het bestuur van Stichting Flore te adviseren af te wijken van het reguliere proces en over te gaan tot benoeming van Anita Kraakman als directeur van de Willibrordschool.

De MR vindt het belangrijk de opdracht mee te geven om de school vanuit haar kracht goed op de kaart te zetten en te laten groeien. Een groei die past bij de kwaliteit en huidige schoolgrootte, centraal vanuit het kind gedacht. Wij als MR hebben ervaren dat Anita Kraakman zich de afgelopen tijd bewezen heeft de school hierbij de juiste zet te kunnen geven naar de toekomst. Wij gunnen de Willibrordschool een directeur als Anita Kraakman.

Indien u hier vragen of opmerkingen over heeft dan horen wij dit graag vóór 5 februari 2016, zodat we deze in onze overweging mee kunnen nemen in ons definitieve advies aan Stichting Flore. U kunt ons bereiken via het mailadres: mr@willibrord-school.nl. (mailto:mr@willibrord-school.nl)

Uiteraard informeren wij u zodra we definitief ons advies verzonden hebben.

Met vriendelijke groet,

MR Willibrordschool

Koert Peperkamp (ouder, voorzitter)

Ernst van Oostrom (ouder, lid MR)