De week van groep 8

04-12-2015

We kregen bureau Halt op bezoek in de klas. Er werd vertel hoe je om moet gaan met vuurwerk, want vuurwerk kan erg gevaarlijk zijn. Wij zetten nu allemaal onze veiligheidsbril op en houden goed afstand. Het was erg indrukwekkend!

Hij vertelde ook over verhalen die echt waren gebeurd.

Jill gaf een spreekbeurt over EHBO. Zij liet zien hoe je werkt met een AED en de kinderen uit de klas mochten het ook proberen. Dit was heel leuk en interessant!

Ook hebben we maandag een basketbal clinic gehad van Frank en een oud leerling van de Willibrord-school. We oefenden met technieken en deden verschillende spellen.

Langzaam aan zijn we ons aan het voorbereiden op de middelbare school. We gaan op scholen kijken die we leuk vinden om een beetje te proeven hoe de sfeer is om straks een goede keuze te kunnen maken.
Vorige week zijn we met heel groep 8 en een drietal ouders naar het PCC Heiloo geweest. Het was lekker dichtbij dus we konden op de fiets.
We werden in groepen verdeeld en hadden ons eigen rooster voor die dag. Daarop konden we zien waar, watvoor, wanneer en van wie we les zouden hebben. We hebben ons echt even een brugklasser gevoeld.