Douchen na de gymles

18-09-2015

Op de informatieavonden is aangegeven dat wij als school het douchen na de gymles verplicht stellen. Voor een aantal ouders en kinderen blijkt dit een lastig punt te zijn. Deze gesprekken met ouders hebben ons duidelijk gemaakt dat het goed is ons standpunt nogmaals te bekijken.

Als school vinden we het belangrijk om vanuit hygiënisch oogpunt kinderen de ruimte te geven om zichzelf op te frissen na de gymles. Dit kan natuurlijk door te douchen. Er zijn echter meer mogelijkheden. Een kind kan ook een washand meenemen om zichzelf op die manier op te frissen.

We stimuleren het nemen van een douche, we stellen het echter niet (meer) verplicht. Wel willen we dat kinderen fris in de klas verschijnen en dat u met uw kind hierover in gesprek gaat. We gaan er vanuit dat u hier met uw kind een goede manier in zoekt. Het is voor iedereen fijn als de kinderen weer fris op school verschijnen!