Informatieavond groep 5/6

Naar aanleiding van een vraag tijdens de informatieavond van groep 5/6, hieronder de volgende informatie.

Alle leerlingen van groep 5/6 zijn fris en fruitig begonnen aan het schooljaar. Iedereen heeft een plekje in de klas en het is gezellig. Geconcentreerd met elkaar werken, leuk met elkaar spelen…. We zijn weer helemaal gewend.

Het vorig schooljaar is er op sociaal/emotioneel gebied het een en ander voorgevallen in de groep, waarmee we hard aan het werk zijn geweest. Nieuwe ronde, nieuwe kansen; we gaan allemaal weer met een schone lei beginnen.
Dat wil niet zeggen dat de hulp die vorig jaar geboden is, opeens verdwijnt. Wekelijks staat er op maandag een kanjerles op het programma en de rest van de dagen wordt hier regelmatig naar verwezen. Ook vindt er binnen en buiten de klas nog begeleiding plaats door de leerkrachten en een extern deskundige. U ziet, wij laten de kinderen niet ‘zwemmen’ en houden een vinger aan de pols.

Mocht u signalen (van uw kind) opvangen die gezien het bovenstaande voor ons belangrijk zijn, schroom dan niet dit door te geven aan de leerkrachten van groep 5/6. Samen zorgen we dat wij blijven werken aan de goede sfeer.