Verslag informatie avond groep 5/6

Info avond groep 5/6 op 25 augustus 2015

Juf Iris heeft een heldere presentatie gegeven over de gang van zaken in de groepen 5 en 6, dit schooljaar. Ook heeft ze een aantal vragen beantwoord.

Hieronder een samenvatting:

Juf Chantal geeft op maandag les en geeft naast een aantal gezamenlijke vakken gym, verkeer  en Kanjertraining. Het verzoek is om bij vragen contact op te nemen met de juf die de les gegeven heeft.

Er is een uitleg gegeven over:

GIP

IPC: d.m.v. een thema van 8 weken kunnen de volgende vakken aan bod komen; aardrijkskunde, geschiedenis, natuur, gym, muziek

Kanjertraining

ICT/Snappet: vooralsnog wordt Snappet gebruikt voor rekenen en spelling. Het kan zijn dat er gaande weg het schooljaar meer vakken op de Snappet worden gebruikt. Het is fijn dat de kinderen direct zien of ze de opgave goed hebben gemaakt of niet en dat er extra werk op het eigen niveau kan worden gedaan. De toetsen zullen op papier plaats vinden, omdat de ervaring is dat dat beter gaat.

Leer/speerpunten:

Rekenen: tafels en klokkijken (zowel analoog als digitaal)

Spelling: 6 categorieën per blok

Lezen: advies om thuis voor te lezen, inhoudelijke vragen te stellen over een verhaal, jeugdjournaal te kijken (voor woordenschat en kennis van woorden)

Groep 6: Topografie; thuis leren leren. De kinderen hoeven de namen niet te schrijven

Huiswerk

Topografie moet thuis geleerd worden: kinderen leren zo leren.

De instructieafhankelijke kinderen kunnen ondersteunend lesmateriaal mee krijgen, waarmee ze thuis kunnen oefenen.

Evt. bij les gemist of werk niet af, kan er besloten worden om het werk mee naar huis te geven, maar dit is alleen zo als het echt nodig is.

Ouderbetrokkenheid:

We zijn samen school

School is benieuwd naar uw mening

Ouderenquête

Kom binnen en maak een afspraak als er wat is.

Er worden klassenouders (1 of 2) gezocht.

Naar aanleiding van vragen:

Op de fiets naar de gym en na de gym douchen is de afspraak binnen school

Er komt een maandplanning op de deur met de toetsen ed.

In vervolg op de laatste ouderavond vorig schooljaar komt er een algemene nieuwsbrief en evt. later in het schooljaar een ‘update’ ouderavond.