Hoedjesparade op Willibrordschool

Prinsjesdag met een bodemloze gieter op je kop

Prinsejsdag ook Hoedjesdag, zeker voor de kinderen van groep 7 van de Willibrordschool uit Heiloo. Zij hebben hun eigen hoedjes ontworpen. ”De kwaliteit is hoog dit keer”, vertelt leerkracht Iris van ’t Veer. Want ze doet het elk jaar, hoeden maken met haar klas. ”En dat mogen niet zomaar hoedjes zijn. We bekijken eerst samen beelden van eerdere Prinsjesdagen. Er zitten veel ’gewone’ hoedjes tussen, maar ook hoedjes met een boodschap. De hoeden van prinses Laurentien dragen bijvoorbeeld bijna altijd een bepaalde actie uit.” Zo’n boodschap hoefden de hoedjes van de kinderen niet uit te beelden. ”Maar ze moesten wel iets uitbeelden”, vertelt Iris. ”Een vuilnisbak of een brievenbus bijvoorbeeld.” Deze groep 7 haalde alles uit de kast. ”Ze namen van alles mee: lekgeprikte voetballen, iemand had zelfs de bodem van een gieter eruit gehaald zodat ze hem op haar hoofd kon zetten. ”En vandaag kijken of hun hoejes kunnen wedijveren met de echte natuurlijk!”
Willibrordschool op voorpagina Noord-Hollands Dagblad Willibrordschool op voorpagina Noord-Hollands Dagblad