De week van groep 5

Bericht van 17-04-2024

Het lijkt nog zover weg, maar in de klas is het al volop moederdag. We zijn druk aan het kleien, schuren, verven, schrijven, om er een prachtig cadeau van te maken.

Voor de rest een ’gewone’ week. Een verjaardag, spreekbeurten, een paar toetsen en een taalles over moedertaal, tweetaligheid en meertaligheid. Heel leuk in deze - wat dat betreft - diverse groep.
Bij Ipc hebben we uitgezocht wanneer dingen (zoals theezakjes, pleisters, het vliegtuig, de microscoop) zijn uitgevonden, door wie én of er leuke weetjes zijn over het voorwerp. Na instructie over de tijdlijn, hebben we gezamenlijk deze voorwerpen op volgorde gezet. Wat is er al heel lang en wat is eigenlijk pas ’net’ uitgevonden?

N.B. Volgende week vrijdag zijn de Koningsspelen. We besteden er geen uitgebreide aandacht aan, maar natuurlijk is het wél leuk als de kinderen in rood, wit, blauw en/of oranje naar school komen.

Tot de volgende keer.

20240417_152055 20240417_152055