Typecursus

Mogelijkheid tot deelnemen aan typecrsus

Ook dit schooljaar wordt uw zoon/dochter in de gelegenheid gesteld op obs De Zuidwester een typecursus te volgen. De nieuwe cursus begint in januari 2017.

De cursus (in totaal 15 lessen) wordt gegeven op maandag van 15.30 tot 16.30 uur door een staatsgediplomeerd docente. Spierings Opleidingen heeft het Keurmerk Opleiders van de VSLM en is CRKBO-erkend.

In deze cursus leert uw kind het toetsenbord met tien vingers en blind te bedienen. Hiervoor gebruiken wij een speciaal typelesprogramma voor de basisschool: TypeWorld®. Naast typevaardigheid worden ook de belangrijkste functies van het programma Word voor Windows® (2010/2013) aangeleerd. Dit is belangrijk voor het maken van werkstukken, verslagen e.d.

De cursus wordt afgesloten met een officieel, branche-erkend examen, afgenomen door de Vereniging van Leraren: VSLM (www.vslm.nl).

Kijk voor meer informatie op www.spieringsopleidingen.nl of bel 0252 22 12 63.

typen typen